woensdag 1 maart 2017

Ontdek de Brusselse hotspots met een app!

het antwoord van 'local expert' Julien

de prachtige bloemenwinkel van Flamant op de Zavel

warme chocolademelk van Marcolini

wat een schoon vloerke in Brussel-Centraal!

Wekelijks werk ik 1 à 2 dagen in Brussel.

Dus ook deze week. Maar omdat het voor onze kinderen vakantie is, leek het me leuk om een halve dag verlof te plannen en hen dus mee te nemen naar onze hoofdstad om samen op ontdekking te gaan.

Onze jongste had andere plannen, maar ons meisje was onmiddellijk enthousiast!

Ik had vooraf geen duidelijk plan: het stond alleen vast dat we samen heel vroeg de trein zouden nemen, dat we in de voormiddag hard zouden werken (voor mij) en studeren (voor haar) en in de namiddag zouden we wel zien wat er op onze weg kwam en waar we zin in hadden.

Toevallig las ik een tijdje geleden iets over de app Manyguide.
Met behulp van die app kan je in Brussel en Amsterdam (en toevallig gaan we daar dit jaar ook naartoe) aan 'local experts' vragen waar je lekker kan eten, waar ze de beste koffie serveren, waar je toffe winkels kan vinden, enz.

Ik had er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in, maar ik moet mijn mening echt wel herzien.

Ik had op zondagavond al de vraag gesteld waar we in de buurt van het Vossenplein lekker konden lunchen op maandag en nog geen kwartier later kreeg ik een leuke plek door (voor de geïnteresseerden: de 'expert' gaf Pin Pon als tip).

Uiteindelijk besloten we daar niet te lunchen (we hadden zin in iets vegetarisch) en ik stelde via de app de vraag naar een suggestie om lekker vegetarisch te lunchen in de buurt van de Zavel. Ik kreeg opnieuw vrij snel antwoord. We lunchten heerlijk en de rest van de namiddag ontdekten we leuke plekjes die aangeraden werden door de 'local experts'.

Kortom: een leuke app die zeker de moeite is om eens uit te proberen als je graag niet teveel vooraf plant of als je graag nieuwe adresjes ontdekt! Wij gaan er tijdens ons Amsterdam-tripje zeker opnieuw gebruik van maken!


Ik vond het super om Brussel eens op een andere manier te leren kennen, dus tips voor soortgelijke app's zijn zeker welkom :)

Lieve groet,

Victorine

1 opmerking:

  1. Tegenwoordig zijn er heel wat hotspots te vinden in onze hoofdstad. Dat mocht ik onlangs nog maar eens ontdekken tijdens een culinaire wandeling in Brussel met m’n collega’s. Zeker eens doen! Het is een unieke ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen