zondag 19 juni 2016

Brain food: frozen yoghurt + toppings

 
 
 




 
Sinds woensdag heeft Oudste examens en morgen start Jongste ook.

Ik vind dat eigenlijk best wel nog een gezellige periode: we zijn in het weekend allemaal samen thuis, onze kinderen zitten nog niet in die fase dat ze tot 's avonds laat moeten studeren, van paniek is er meestal weinig sprake en ik verwen hen graag door hun lievelingskostjes klaar te maken.

Omdat onze kinderen het liefst/best thuis studeren, voorzie ik met plezier lekkere vieruurtjes.

Deze examenperiode wou ik echt voor gezonde kost gaan: ik haalde een voorraad natuuryoghurt in huis (gewone, Griekse en soya), ik maakte frozen yoghurt en pimp die met een 'topping'.

Op die manier hebben ze niet teveel suikers binnen en kunnen ze snel zelf hun vieruurtje klaarmaken als ik er niet ben.




                                                                    Lieve groet,

                                                                     Victorine


6 opmerkingen:

  1. Ohhh njammie, als er nu iets is waar ik gek op ben!! Helaas ben ik de enige in het gezin B-Naais die er zo wild van is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan dat ook in 1persoons-porties invriezen, hé :)

      Verwijderen
  2. Ziet er zeer lekker uit. Het vieruurtje is bij ons tijdens de blok-en examenperiode ( ik heb al " oudere " kinderen ) zeer belangrijk ! Ik tracht aanwezig te zijn en zorg ook voor een lekker en gezond vieruurtje ! Meestal zijn ook aanmoedigende woorden welkom.
    Nog een vraagje, ben je tevreden van je KitchenAid en gebruik je het vaak ? Ik twijfel nog om er mij een aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben super tevreden van mijn Kitchenaid! Ik bak vaak en vooral bij het kneden van deeg is dat een grote hulp (krachtige motor die op zijn gemakje alles grondig kneedt waardoor je een veel luchtiger gebak krijgt). Ook leuk is dat je hulpstukken kan bijkopen om de functies uit te breiden. De pastamaker staat hier nog op mijn wish list :) Lieve groet, Els

      Verwijderen
  3. Dat is echt mijn droom, zo'n kitchenaid! En al die 'hulpstukken' zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog altijd zotcontent dat ik er al die jaren voor gespaard heb! En die ijsmachine-kom hoort eerlijk gezegd bij de kitchenaid van mijn mama, hoor, maar we 'delen' die een beetje. Liefs

      Verwijderen