zondag 1 maart 2015

slow cooking

Ik hou van koken.

Niet alleen als noodzakelijk kwaad om mijn gezin gezonde kost voor te zetten (en dan liefst snelle gezonde kost zoals je hier kan lezen), maar vooral als ultieme vorm van ontspanning.

Ik kan uren aan een stuk zitten bladeren in mijn kookboeken, ik ben zo iemand die kilometers om zou rijden voor goeie en pure ingrediƫnten en ik beschouw het serveren van een smakelijke maaltijd (met een lekker glas wijn uiteraard) aan mijn geliefden als het summum van geluk.

Ik heb er niet zo vaak de tijd voor, maar af en toe trek ik mij een hele zondagnamiddag terug in mijn keuken waar ik mij kan uitleven in het maken van stoofpotjes of het aanvullen van mijn diepvriesvoorraad fonds (trust me: eens je zelf je eigen fonds gaat trekken, wil je nooit meer potjes- of bouillonblokjes gedoe meer, hoor).

Zo ook vandaag: ik maakte op de wijze van Peter Goossens himself een ouderwets gebraden kippetje. Het vraagt enkele uurtjes sudder geduld (wat een aroma in de keuken!), maar de smaak is fenomenaal!

Voor wie zich ook eens aan slow cooking wil wagen: het recept kan je hier vinden.

 
 
 
Lieve groet,
Victorine









3 opmerkingen: